کامپیوتر پرسش - آموزش رایگان کامپیوتر

4 راه استفاده از یک ماتریکس رقابتی برای یافتن فرصت های رشد

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
آموزش کامپیوتر | دنیای اطلاعات کامپیوتری
پنجشنبه 02 اسفند 1397
مبحث آموزش کامپیوتری بعدی
مبحث بعدی آموزش ورد مایکروسافت زمان انتشار: به زودی
تبلیغات تبلیغات سامسونگ سامسونگ Note9
دانلود کتاب آموزش کاربردی جاوا اسکریپت
دانلود کتاب آموزش کاربردی جاوا اسکریپت
معرفی Casio Gzone ca 201L
معرفی Casio Gzone ca 201L
آموزش Hanguots - مقدمه
آموزش Hanguots - مقدمه
شبکه – آموزش مقدماتی کامپیوتر
شبکه – آموزش مقدماتی کامپیوتر
داده ها و اطلاعات – آموزش مقدماتی کامپیوتر
داده ها و اطلاعات – آموزش مقدماتی کامپیوتر
با سامانتل آشنا شوید!
با سامانتل آشنا شوید!
دانلود مجموعه شکلک های مشکی
دانلود مجموعه شکلک های مشکی
کوتاه کننده لینک

4 راه استفاده از یک ماتریکس رقابتی برای یافتن فرصت های رشد

4 راه استفاده از یک ماتریکس رقابتی برای یافتن فرصت های رشد

ماتریکس رقابتی به شما در مورد بخش بازار کمک می کند و فرصت هایی را برای تشخیص نام تجاری بهتر از رقبا، ایجاد محصولات بهتر و ایجاد برنامه های بازاریابی قوی تر به شما می دهد.

 

این پست به شما در درک قدرت یک ماتریکس رقابتی کمک می کند و به شما نشان می دهد که چگونه می توانید از آن برای اطلاع دادن به استراتژی های بازاریابی خود استفاده کنید.

 

در این مقاله به موارد زیر خواهیم پرداخت:

1.    ماتریکس رقابتی چیست؟

2.    هدف از یک ماتریکس رقابتی چیست؟

3.    چگونگی ایجاد یک ماتریکس رقابتی با 4 روش.

4.    چگونگی دریافت اطلاعات برای یک ماتریکس رقابتی

 

ماتریکس رقابتی چیست؟

ماتریکس رقابتی یک ابزار تجزیه و تحلیل صنعتی است که ویژگی های مارک های چندگانه را در بخش بازار شما را مقایسه می کند تا تفاوت ها، نقاط قوت و نقاط ضعف آنها را شناسایی کند. این اطلاعات به شما کمک می کند تا مزیت رقابتی خود را کشف کنید و فرصت هایی را برای رشد کسب و کارتان پیدا کنید.

 

ماتریکس رقابتی می تواند به عنوان یک نمودار ساده باشد که هر رقیب را همراه با فهرستی از ویژگی ها و مزایای آن را لیست کند. یا میتواند به عنوان یک گراف رسم شده با محور X و y باشد که موقعیت منحصر به فرد را در یک بخش بازار نشان دهد.

 

هدف ماتریکس رقابتی چیست؟

نمودار ماتریس رقابتی قدرتمند است چرا؟ زیرا به شما کمک می کند تا تصویری روشن از جایگاهی که در مقایسه با رقبا در کسب و کار خود دارید، بدست آورید. این ویژگی به شما در ضمینه های زیر کمک میکند:

1.    نقاط قوت و ضعف هر برند در کسب و کار شما.

2.    چه چیزی باعث میشود برند شما منحصر به فرد شود و شما چگونه میتوانید از آن استفاده کنید؟

3.    مشکلاتی که در بخش بازاریابی شما وجود دارد و درحال حاضر رفع نشده است.

 

هنگامی که شما می توانید شکافها را در بخش بازار خود شناسایی، می توانید چیزهای جدید کشف کنید:

1.    ابزارها یا ویژگیهایی که میتوانند نیازهای شما را برآورده کنند، امّا شما این پیشنهادات را نداشته باشید و به دنبال آن میگردید.

2.    محتوایی که مخاطبان و مصرف کنندگان به دنبال آن هستند.

3.    جستوجوگرهای بازاریابی که اصطلاحات محبوب جستوجو شده را هدف قرار میدهند.

4.    فرصت های بازاریابی niche

 

داشتن بینش از ماتریکس رقابتی مفید است زیرا آن به اطلاع بسیاری از جنبه های استراتژی رشد شما می پردازد.

 

چگونه می توان یک ماتریکس رقابتی ساخت؟

روش های متعددی برای ایجاد نمودار ماتریکس رقابتی وجود دارد. در اینجا چند نمونه از ماتریکس رقابتی محبوب برای کمک به شما در تصمیم گیری را قرار داده ایم:

G2 Crowd Grid

G2 Crowd شبکه های ماتریکس رقابتی را برای بسیاری از بخش های بازار مانند مثال بازاریابی ایمیل تولید می کند.

g2 crowd grid

G2 Crowd Grid for Email Marketing Software

 

این شبکه نشان دهنده محصولات و خدمات در یک کسب و کار خاص است که براساس رضایت مشتریان و مشارکتشان، آنها را در رتبه بندی قرار میدهد. سپس آنها را در چهار بخش تقسیم می کند: رهبران یا لیدرها، کارفرمایان برتر، تهیه کنندگان و مقامهای سزاوار.

 

این شبکه همچنین میتواند کسب و کارهای کوچک، متوسط و سازمانی را طبقه بندی کند تا نگاهی دقیقتر به بازیگران اصلی در هربخش از بازارها را داشته باشد.

 

Grid Segmented Crowd G2 یک ابزار ماتریکس رقابتی با ارزش است که می تواند به چشم انداز رقابتی شما کمک کند. این سیستم با نشان دادن اینکه چگونه رقیب هایتان به شما نزدیک میشوند، میتوانید یک تجزیه و تحلیل رقابتی کامل انجام دهید که به استراتژی بازاریابی شما کمک میکند.

 

داشتن یک دید کلی از چشم انداز رقابتی و درک آنچه که برای تکمیل آن لازم است، در تعیین اهداف بازاریابی مناسب و برای رسیدن به اهداف قابل دستیابی برند شما حیاتی است.

 

Feature Comparison Matrix

این پلتفرم ویژگی به شما می دهد تا به محصولاتی که توسط شما و رقبایتان ارائه می شود نگاهی بیندازید. این سیستم با داشتن ردیف از ویژگی ها و ستون های رقبا، برای مقایسه و ترکیب محصول موجود در هر بازیکن استفاده می کند.

 

Feature Comparison Matrix

Image: 280group.com

 

برای ایجاد ماتریکس مقایسه ویژگی های خود، اطلاعات را در مورد محصولات یا خدمات رقابتی جمع آوری کنید و از یک چارچوب ساده برای کنار گذاشتن آنها استفاده کنید.

 

این فرایند به شما کمک خواهد کرد:

1.    ویژگی های کلیدی که شما از دست داده اید - به شما کمک می کند فرصت هایی را برای بهبود محصول خود پیدا کنید.

2.    ویژگی هایی که پیشنهاد شما را منحصر به فرد می کند - به شما کمک می کند فرصت هایی را برای تشخیص نام تجاری خود از طریق بازاریابی شناسایی کنید.

 

Competitive Keyword Matrix

Competitive Keyword Matrix توسعه یافته توسط الکسا، یک مرور کلی از کلمات کلیدی را که بیشترین میزان ترافیک را به رقبای خود هدایت می کند، فراهم می کند. این نسخه از یک ماتریکس رقابتی به شما کمک می کند کلمات کلیدی ارگانیک و پرداخت شده را که به شما و رقبای شما هدایت می کند، دراختیار داشته باشید.

 

ردیف کلمات کلیدی مهم را نشان می دهد، و ستون ها رقبای شما را لیست می کند. تقاطع ردیف ها و ستون ها یک امتیاز ترافیکی ارگانیک و یا پرداخت شده را نشان می دهد که نشان دهنده ترافیک نسبی میباشد که برای سایت در کلمۀ خاص تعیین شده است.

Competitive Keyword Matrix 1

فیلترهای ابزار Matrix Keyword Competitive نیز به شما کمک می کنند فرصت های عمیق تر جمع آوری کنید و فرصت های جدید محتوا را بیابید. از فیلتر “Show Keyword Gaps” برای برند خود در  تولید یک ماتریکس رقابتی استفاده کنید. این کلمات کلیدی را نشان می دهد که، ترافیک را به رقبای خود هدایت می کنند اما نه به سایت شما.

Competitive Keyword Matrix 2

در مثال زیر، می توانید ببینید که چگونه Upwork می تواند از ماتریکس در شناسایی کلمات کلیدی منتخب به شما برای برندتان کمک کند. این شکاف ها فرصت های محتوای بهتر را نشان می دهند که می توانند ترافیک را به سایت شما هدایت کنند و قدرت شما را در جستجو بهبود بخشند.

Competitive Keyword Matrix 3

 

Competitor Backlink Checker Matrix

Checker Backlink Checker یکی دیگر از ابزارهای ماتریکس رقابتی است که توسط Alexa ایجاد شده است. این پلتفرم یک ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک است که به شما بک لینکها و ترافیک دریافتی شما و رقیبهایتان را نشان میدهد و همچنین فرصت های ارتباطی که تا به حال نتوانسته اید استفاده کنید.

 

در Competitor Backlink Checker، ردیف سایتهایی را نشان می دهد که به رقبای ذکر شده در هر ستون پیوند دارند. با بررسی لینک هایی که ترافیک را به رقبا هدایت می کنند، می توانید فرصت های پشتیبان گیری را شناسایی کنید که برای سایت شما ارزشمند باشد.

Competitor Backlink Checker Matrix 1

مانند Competitive Keyword Matrix، می توانید از فیلتر ها استفاده کنید تا این ماتریکس را حتی مفید تر کند. از فیلترها برای «Show Backlink Gaps» برای برند خود استفاده کنید.

Competitor Backlink Checker Matrix 2

این فیلتر ماتریکس را تنظیم می کند تا سایت های برتر لینک هایی را که در لیست شما قرار دارند را نشان دهد، اما نه به شما.

Competitor Backlink Checker Matrix 3

 

نحوه دریافت اطلاعات برای ایجاد یک ماتریکس رقابتی

ماتریکس رقابتی فقط به عنوان اطلاعاتی مفیدی که در آن قرار دارد، خوب است. اگر شما می خواهید یک دیدگاه دقیق از کسب و کار و چشم انداز رقابتی کسب کنید، داده های مورد استفاده در ماتریکس باید دقیق باشد.

 

برای کمک به جمع آوری اطلاعات دقیق برای استفاده در ماتریکس رقابتی خود، یک تحلیل جامع وب سایت رقابتی را انجام دهید.

 

بر خلاف یک ماتریس رقابتی که نگاهی سطحی به رقابت در صنعت خود دارد، تحلیل رقیب برای آشکار کردن جزئیات خاص در مورد هر رقیب عمیق است. ​قبل از ایجاد یک ماتریس رقابتی مفید است که قبل از ایجاد یک مؤلفه رقابتی، آن  تجزیه و تحلیل را انجام دهد، زیرا می تواند داده ها و جزئیات مورد استفاده در نمودارهای شما را فراهم کند.

 

تجزیه و تحلیل می تواند به شما کمک کند:

1.    ارزیابی سایت خود را در برابر رقبای برتر خود پیدا کنید.

2.    رقبای جدیدی را که نمیدانید شناسایی کنید.

3.    سایت‌ها و موضوعاتی که مخاطبین هدف شما به آن‌ها توجه دارند را بشناسید

4.    مقایسه کلمات کلیدی و لینک ها که باعث ترافیک شما و رقبای شما می شود

 

تحقیقات رقابتی خود را ساده کن

ماتریس رقابتی بخشی فوق العاده مفید از یک طرح بازاریابی است، زیرا آن به شما اجازه می دهد در مورد صنعت خود چیزهای زیادی یاد بگیرید و فرصت هایی را برای رشد نام تجاری خود در آن بیابید.

چهار ماتریس ذکر شده در این پست به شما کمک می کند فرصت هایی را برای بهبود موقعیت نام تجاری خود، توسعه محصول خود تمرکز کنید و عملکرد بهتر را از محتوا و بازاریابی جستجو افزایش دهید.

 

از نکات در این پست برای ایجاد ماتریس رقابتی خود استفاده کنید و از ابزارهای الکسا برای کمک به جمع آوری اطلاعات برای تجزیه و تحلیل رقابتی کامل استفاده کنید.ابزار تحقیقاتی رقابتی به شما کمک می کند اطلاعاتی را که نیاز دارید برای شناسایی فرصت های برتر در بخش بازار خود به دست آورید.

دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

درخواست آموزش کامپیوتر

آموزش مورد نیاز خود را درخواست کنید.

آمار سایت
  • تعداد مطالب 157
  • تعداد دیدگاه ها 560
  • بازدید امروز 115
  • بازدید دیروز 202
  • بازدید کل 46,095
کدهای اختصاصی
    جستجو در این وب:

    Google      Yahoo      MSN
    کد متن افکت دار
تبلیغات متنی
هایپرتمپ

دانلود جدیدترین قالب های روز دنیا

www.hypertemp.ir
دانلود فیلم ایرانی جدید

پلان فیلم دنیای فیلم و سریال

Www.PelanFiLm.Com
تبلیغات متنی شما

محل تبلیغات متنی

computerquestion
تبلیغات متنی شما

محل تبلیغات متنی شما

computerquestion