مقدمه:

کتابی که هم اکنون در اختیار شما قرار دارد شامل مهمترین راهکارهای افزایش رتبه وب سایت به ساده ترین شکل ممکن توسط ابزارهای رایگان است. گردآوری و ترجمه توسط محسن صالحی ارائه با همکاری مؤسسه آموزشی پانیذ اهواز (مجموعه ای از باید ها و نباید ها برای یک وب مستر).

کتاب SEO به نویسندگی محسن صالحی و مؤسسه پانیذ اهواز

دانلود با لینک مستقیم

بخشی از کتاب

ما این کتاب را به صورت تحت وب در آوردیم تا بتوانید به صورت آنلاین بخشی از آن را مطالعه کرده و در صورت لذت بردن از این کتاب آن را دانلود نمایید.

SEO Audit اولین قدمی است که باید برای بررسی سازگاری وب سایت با موتور جستجو انجام شود. ممیزی را می بایست قبل از اعمال SEO برروی سایت انجام داد تا کارها و تغییراتی که برای وب سایت مورد نیاز است، قابل ردیابی و گزارش گیری باشد.

در انتهای SEO Audit:

-         نقاط قوت و ضعف وب سایت را پیدا می کنید.

-         می دانید که کجا برروی SEO و زمینه تجاری خود تمرکز کنید.

هر چند وقت یکبار باید SEO Audit انجام دهیم؟

برای اطمنیان از اینکه وب سایت شما با تغییرات موتورهای جستجو (Search Engiens) به روز شده است حداقل دوبار در سال SEO Audit انجام می دهیم.

راه های انجام SEO Audit:

1- خودتان به صورت قدم به قدم و با دقت انجام دهید.

2- از یک ابزار SEO Audit استفاده کنید (ابزارها دقیق و کامل نیستند).

3- با پرداخت هزینه از یک متخصص کمک بگیرید.

SEO Audit چقدر وقت صرف می کند؟

ممیزی ممکن است چند دقیقه طول بکشد یا حتی ساعت ها زمان ببرد، اما در نظر داشته باشید صرف زمان بابت SEO سرمایه گذاری برروی تجارت و خدمات شماست.

عوامل دخیل در مدت زمان SEO Audit:

- اندازه وب سایت (بزرگی وب سایت، تعداد صفحات، مقدار مطالب روی هر صفحه) به این دلیل که Search Engine ها به کل یک وب سایت نگاه نمی کنند بلکه صفحات آن را به صورت تکی مورد بررسی قرار می دهند.

- فاکتورهای مد نظر SEO که لازم است پیاده سازی شود. به این معنی که چه تعداد از موارد ضروری مؤثر در SEO باید اعمال شود.

- تجربه Auditor (میزان حرفه ای و سریع بودن شخصی که ممیزی را انجام می دهد)

نکته: می بایست حداقل دو هفته قبل از اعمال سئو و شروع Audit آمار وب سایت خود رو بررسی کنید تا متوجه تغییرات اعمالی قبل و بعد از SEO شوید.

قبل از شروع Audit این کارها را انجام دهید:

- مشخص کردن سؤالاتی که از خود یا مشتری می خواهید بپرسید.

- یک بررسی سریع و اجمالی از عملکرد وب سایتی که می خواهیم  Audit کنیم.

- یادداشت برداری مرحله به مرحله از مواردی که پیدا می شود.

- در نهایت ایجاد یک چک لیست از یافته ها و سؤالاتی که لازم است پاسخ داده شود.

اگر این کار را برای خودتان انجام می دهید، یادداشت برداری ساده می تواند کافی باشد اما اگر به درخواست مشتری است جزئیات بیشتری را در آن بگنجانید و آن را حرفه ای تر ارائه دهید.

به یادداشته باشید: ممیزی مناسب در گروه طرح سؤالات مناسب است.

سوالاتی که هنگام SEO Audit می پرسیم:

- آیا قبلا SEO برروی سایت اعمال شده است؟ اگر بله، آیا گزارشی از شخص یا شرکت قبلی موجود است که مشخص باشد تمرکز SEO برکدام قسمت بوده است؟

- هدف شما از ممیزی وب سایت چیست؟ چه چیزی میخواهید از اعمال ممیزی به دست آورید؟

- مهم ترین صفحات/ محصولات/ خدمات شما کدام هستند؟

- استراتژی بازاریابی فعلی شما چگونه است؟ از تبلیغات رسانه های اجتماعی استفاده می کنید یا pay-per-click-adds؟

- آیا آمار وب سایت خود (شامل ترافیک، تعداد بازدید کننده ها، پربازدیدترین صفحات و..) را بررسی کرده اید؟

- آیا موردی هست که از قلم افتاده باشه و من باید بدونم؟

نکته: برای به دست آوردن آمار و شرایط فعلی وب سایت می توانید از منابع زیر کمک بگیرید:

https://www.similarweb.com

https://website.grader.com

www.alexa.com

لغات کاربردی در SEO

Website conversion: متقاعد کردن کاربر برای رسیدن به هدف وب سایت (فروش محصول، ثبت نام، ارسال نامه و ...)

Pay-per-click adds: روشی از تبلیغ است که سایت تبلیغ کننده به ازای هر کلیک که کاربر را به سایت تبلیغ شونده هدایت کند، مبلغی از سایت تبلیغ شونده دریافت می کند.

Call-to-action (CTA): شکل، طرح، متن یا دکمه ای که کاربر را تشویق به کلیک برروی آن و یا حس کنجکاوی را در بیننده ایجاد کند.

Consistent look: یکسان بودن کل ظاهر سایت و صفحات و استفاده از یک Guideline ثابت جهت مطابقت ظاهری کلیه عناصر از یک استاندارد.

Bounce rate: درصد کاربرانی که با دیدن اولی صفحه (هر صفحه ای) از وب سایت آن را ترک می کنند.

Back link: لینک(هایی) که از سایت(های) دیگر به سایت شما داده شده است.

سرعت وب سایت:

47% از کاربران انتظار دارند سایت در مدّت دو ثانیه یا کمتر بارگذاری شود. سایتی که بالا آمدن آن بیش از 3 ثانیه طول بکشد، باعث ترک 40% از کاربران می شود.

در زمان بررسی اجمالی یک سایت:

- به دنبال CTA بگردید.

- به دنبال خواسته مشتری (بازدید کننده) باشید و نه توضیح خدماتی که ارائه می دهید.

- از وجود صفحه شرایط، قراردادها و حریم خصوصی اطمنیان حاصل کنید.

شبکه های اجتماعی که خدمات وب سایت در آن ها ثبت شده است را بررسی کنید و ببینید فاصله زمانی میان به روزرسانی ها چقدر است.

همچنین غنی بودن مطالب آن ها را بررسی کنید. ببینید که وب سایت خدمات خود را در چند شبکه اجتماعی ثبت کرده و آیا محتویات آن ها به کاملی وب سایت اصلی هست یا نه.

شناسنامه دانلود کتاب

نام: SEO

نویسنده: محسن صالحی

تعداد صفحات: 44/PDF

فرمت فایل و حجم: 6.MB/.RAR

ناشر: مؤسسه آموزشی پانیذ اهواز

نشر مجدد و دریافت از: رسانه ی کامپیوتر پرسش

دانلود با لینک مستقیم


برچسب ها

آموزش سئو | دانلود PDF | آموزش کامپیوتر |
آخرین به روزرسانی این مطلب:

2019-05-08T19:05:12


پربازدیدترین

از اینجا می توانیدمحبوب ترین مطالب را مشاهده کنید