بازاریابی اینستاگرام – نصب و ثبت نام

بازاریابی اینستاگرام – نصب و ثبت نام


اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم های شبکه اجتماعی است. از ایجاد یک برند تا رشد، توسعه و رقابت با دیگر برندها.

حرکت به سوی اینستاگرام

شروع کار در اینستاگرام به به صورت کلی دارای دو روش است که در ادامه به شرح آن می پردازیم:

روش اول

اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن اینستاگرام با توجه به سیستم عامل خود (اندروید / ای او اس، تبلت و گوشی هوشمند) کنید. پس از نصب، برنامه را باز کنید.

پس از اجرای برنامه می توانید یک حساب جدید بسازید (برای ساخت حساب کاربری جدید نیاز به پست الکترونیک / ایمیل) دارید، همچنین اگر در فیسبوک یک حساب دارید می توانید از طریق آن به یک حساب کاربری در اینستاگرام داشته باشید. اگر از طریق ایمیل حساب کاربری می سازی، یک نام کاربری انتخاب و سپس رمز عبور را وارد کنید. جزئیات مشخصات خود را پر کنید و ثبت نام خود را تکمیل کنید. اگر می خواهید از طریق فیسبوک به اینستاگرام متصل شوید، لازم است که به حساب فیسبوک خود وارد شوید.

روش دوم

راه دیگر برای نصب برنامه اینستاگرام، اجرا برای کامپیوتر است. به وبسایت instagram.com بروید و روند ثبت نام را طی کنید. در نمایشگر شما صفحه ورود (Log in) ظاهر می شود، این به کاربران جدید اجازه می دهد تا حساب جدیدی را ثبت کنند. یکی دیگر از گزینه هایی که ممکن است در آینده به کار شما بیاید فراموشی رمز عبور است که با ثبت یک ایمیل معتبر می توانید از آن استفاده کنید.

فرم ثبتنام اینستاگرام

در مرحله بعد از ثبت نام شما با یک صفحه جدید مواجه می شوید که می توانید قسمت بیو خود را ویرایش کنید. چطور؟ در بخش های بعد بیشتر توضیح خواهیم داد.

شما می توانید با پیروی از دامنه instagram.com به کل نمایه (پروفایل) خود دسترسی داشته باشید.

گزینه "+" به شما اجازه می دهد تا یک عکس یا ویدئوی جدید را به اشتراک بگذارید و محتوای خود را تولید کنید. البته اینکه در همان لحظه عکس یا ویدئو ضبط کنید یا از عکس های آماده از قبل درون گالری استفاده کنید به خود شما بستگی دارد.

گزینه "ذره بین" به شما امکان پیدا کردن و جستجوی افراد دیگر در اینستاگرام را می دهد.

گزینه "خانه" صفحه اصلی برنامه است و در آنجا می توانید از خبرهای تازه یا مطالب جدید دوستانتان با خبر شوید برای آنها لایک یا کامنت بگذارید.

گزینه "قلب" فعالیت های دوستان شما را برای حساب کاربری شما نشان می دهد، از جمله لایک، کامنت یا تگ کردن شما در پست های دیگر.

اصطلاحات اینستاگرام

قبل از اینکه به جلوتر برویم، برخی از نکاتی که باید بدانیم را مرور می کنیم:

پست پست به تصویر یا ویدئویی اشاره دارد که به وسیله یک شخص در اینستاگرام آپلود می شود. یک پست می تواند شامل متن، برچسب موقعیت مکانی، برچسب دیگر کاربران یا هشتگ ها باشد.

لایک لایک اینستاگرام همانند دیگر وبسایت های شبکه اجتماعی است، دوستان شما می توانند تصاویر شما بپسندند و آنها را لایک کنند و شما هم می توانید اینکار را انجام دهید. برای لایک کردن می توانید برروی تصویر پست دوبار ضربه بزنید یا برروی دکمه "قلب / لایک" که در قسمت پایین پست قرار دارد یک بار ضربه بزنید.

نام کاربری این همان نام حاسب کاربری شماست که اگر دیگر کاربران آنرا جستجو کنند می توانند شما را پیدا کنند، همچنین با استفاده از این نام کاربری می توان در مرورگر اینترنت با وارد کردن نشانی instagram.com/username به صفحه اینستاگرامی خود بروید و در واقع این آدرس اینترنتی صفحه شماست.

فالور فالورها کاربرانی هستند که حساب شما را دنبال می کنند و هرعکسی که شما در اینستاگرام منتشر کنید آن ها در صفحه اصلی (خانه) می توانند مشاهده کنند.

کپشن کپشن همان متنی است که می توان برای تصاویر و ویدئوهای خود اضافه کرد این ویژگی به شما امکان استفاده از هشتگ ها و دسته بندی کردن پستتان را می دهد.

کامنت واکنش و پاسخگویی دیگر کاربران به یک پست را کامنت می گویند.

برگه اکسپلور این زبانه به شما دو ویژگی می دهد: 1- جستجو 2- کاوش در میان تمامی پست های منتشر شده به صورت تصادفی و پیشنهادی

معادل سازی (فارسی)

like=پسندیدن، Username=حساب کاربری، Follower=دنبال کنندگان، Caption=زیرنویس، Comments=نظرات، Explore=گردش

بهینه سازی پروفایل اینستاگرام

قبل از انتشار محتوا و پست، بهینه سازی و ساخت یک پروفایل حرفه ای یک نکته ی مهم است. شما باید پروفایل خود را به گونه ای مرتب کنید که مخاطبان بدانند در صفحه شما چه چیزی وجود دارد، چه نوع خدمات و محصولاتی ارائه می دهید و در کجا می توانند بیشتر با شما ارتباط برقرار کنند.

برای انجام این کار، از صفحه اصلی اینستاگرام، ابتدا روی لینک پروفایل در قسمت بالا زیر نوار وضعیت صفحه برروی Edit your Profile یا ویرایش نمایه ضربه بزنید. در پنجره باز شده کادرهای مختلفی وجود دارد که با پرکردن آن ها می توانید اطلاعات و مشخصات کسب و کار خود را وارد نمایید.

 ویرایش نمایه اینستاگرام

هنگام وارد کردن جزئیات باید موارد ذیل را در نظر داشته باشید:

دقت کنید که BIO (بیو) دقیقا نام تجاری شما را نشان دهد بیو معرفی نامه شماست. هنگامی که کسی پروفایل شما را می بیند باید مطمئن شود که با یک برند حرفه ای مواجه است. باید کاری کنید که پروفایل شما نشان دهد که مخاطب با چه چیزی رو به رو است، همچنین عکس پروفایل خود را با قسمت بیو تطبیق دهید.

با دقت تصویر پروفایل خود را انتخاب کنید قبل از بارگذاری لوگوی برند خود اندازه ی تصویر را برای نمایش درست در اینستاگرام تنظیم کنید. در برخی مواقع اندازه ی عکس ها به گونه ای است که خارج از استاندارد اینستاگرام می باشد. عکس هایی که در اندازه های اشتباه گذاشته می شوند باعث کاهش اعتبار صفحه تجاری می شود. بهترین تصویر برای صفحه شما در اینستاگرام آرم شرکت یا کسب و کارتان است.

پس از اضافه کردن برخی اطلاعات به پروفایل اینستاگرام شما می توانید اطلاعات شخصی را نیز به روز رسانی کنید اما اهمیتی ندارد، زیرا مردم و مخاطبان نیازی به این اطلاعات ندارند. پس از اتمام کار برروی علامت بالا "تیک" ضربه بزنید تا تغییرات ذخیره شود.

جلسه قبل | جلسه بعد

تبلیغات در پایین ادامه ی مطلب

نظرات شما


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتیرفرش کد امنیتی