Instagram یکی از سریعترین پلتفرمهای شبکه اجتماعی است که به طور چشمگیری در حال رشد و توسعه می باشد. در طول سالهای متمادی این شبکه اجتماعی محبوبیت فراوانی به دست آورده است. اینستاگرام یکی از ضروری ترین شبکه های اجتماعی در میان مردم است و اکنون بیش از 400 میلیون کاربر فعال و پویا را در اختیار دارد.

پس جای تعجبی نیست اگر امروزه در اینستاگرام کسب و کارهای زیادی را مشاهده می کنید که از آن به عنوان یک فرصت عالی برای معرفی محصولات کسب و کار و تجارت خود استفاده می کنند. اگر از آن به درستی استفاده شود می تواند به یک ابزار بازاریابی عالی برای هر نوع کسب و کاری تبدیل شود، چه محصول بفروشید و چه خدمات ارائه دهید این شبکه اجتماعی می تواند به توسعه و پیشرفت کار شما کمک کند.

اینستاگرام چیست؟

اینستگارم یک وب سرویس اجتماعی آنلاین به اشتراک گذاری تصویر و ویدئو است که به کاربران اجازه می دهد تا تجربیات زندگی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند یا لحظاتی که با موبایل خود به ثبت می رسانند را با متن دلخواه با دیگران مورد بحث قرار دهند. یکی دیگر از ویژگی های قدرتمند این شبکه اجتماعی، متحد بودن با چندین شبکه اجتماعی دیگر است، یعنی با استفاده گذینه Share می توانید پست هایتان را در دیگر شبکه های اجتماعی نیز منتشر کنید.

 اینستاگرام

اینستاگرام توسط کوین سیستورم و مایک کریگر در ماه اکتبر 2010 تأسیس شد. موفقیت اینستاگرام باعث شد تا چشم محبوبترین شبکه اجتماعی (فیسبوک) را بگیرد. در آوریل 2012، فیسبوک اینستاگرام را به قیمت 300 میلیون دلار نقد و 23 میلیون سهام خریداری کرد که ارزش کل خرید تقریبا یک میلیارد دلار بود.

خرید اینستاگرام تنها برای تأثیر گذاری بر شبکه های اجتماعی موجود نبود، بلکه برای ایجاد یک شبکه تکمیل کننده برای فیسبوک بود. این انتخاب حیاتی بود. ارزش یک شبکه اساسا در اتصالات آن است. اینستاگرام تنها برای اشتراک گذاری لحظه ها و ارتباط دوستان و نزدیکان با شما نیست، صفحات اینستاگرام به شما اجازه می دهند تا یک شبکه ی حرفه ای مختص به خود را داشته باشید.

اینستاگرام می تواند به عنوان یک استراتژی بازاریابی برای برند تجاری شما مورد استفاده قرار گیرد.

مفاهیم مقدماتی اینستاگرام

اینستاگرام به صورت رایگان برای دستگاه های اندروید، آی او اِس و ویندوز فون در دسترس است. همچنین کاربران کامپیوتر می توانند از طریق وب به اینستاگرام بروند اما در این صورت تنها می توانند عکس ها و فیلم ها را از سیستم خود آپلود و به اشتراک بگذارند. کاربران می توانند تصاویر و ویدئوهای خود را با استفاده از گوشی های هوشمند پست کنند، ابزارهای متنوعی نیز دردسترس است که از آنها برای ویرایش و زیباسازی استفاده می شود (این ابزارها فیلتر نامیده می شوند).

اینستاگرام اجازه می دهد تا کاربران از نوشتارها، هشتگ ها (با استفاده از نماد #) برای دسته بندی کردن یا برچسب زدن تصاویر و فیلم ها و یا اشاره به کاربران دیگر (با استفاده از نماد@) قبل از ارسال پست استفاده کنند.

علاوه بر گرفتن عکس و سایر کارها، اینستاگرام نوعی سرویس را قرار داده است تا شما دوستان خود را در دیگر شبکه های اجتماعی مانند توئیتر و فیسبوک پیدا کرده و آنها را دنبال یا اصطلاحا فالو کنید. با این حال در اینستاگرام، کاربرانی که یک کاربردیگر را فالو می کنند به عنوان فالور شناخته می شوند.

به عبارت دیگر شما کاربر X را فالو کنید جزء فالورهای کاربر X محسوب می شود.

شبکه اجتماعی اینستاگرام نامتقارن است، به این معنی که اگر کاربر X کاربر Y را فالو کرد، Y مجبور به فالو کردن X نیست. همچنین کاربران می توانند تظیمات حریم خصوصی خود را با توجه به تنظیمات حساب کاربری خود انتخاب کنند، به طوری که عکس ها ویدئوهای ارسال شده آنها فقط برای فالورهای آن نمایش داده شود. در این حساب های اینستاگرامی برای اینکه بتوانید پست های ارسالی کاربر را مشاهده کنید باید آن را فالو کنید، امّا این اتمام کار نیست، پس از درخواست فالو شما شخصی که درخواست فالو به آن ارسال شده است باید شما را تأیید کند در غیراین صورت مجاز به مشاهده صفحه او نخواهید بود. در حالت پیشفرض تصاویر و ویدئوها به صورت عمومی هستند یعنی هر پستی که در اپلیکیشن اینستاگرام یا وبسایت آن منتشر می کنید برای تمامی کاربران قابل مشاهده خواهد بود.

کاربران می توانند در هنگام ارسال عکس ها ویدئوها را آنها را لغو کنند یا پس از اشتراک گذاری اقدام به حذف آن نمایند، عمدتا در صفحه اصلی شما جدیدترین پست های دوستانتان (کاربرانی که فالو کردید) نمایش داده می شود، معیار نمایش آن ها زمان است یعنی هرشخصی که پست می گذارد در بالای صفحه اصلی قرار می گیرد و قابل مشاهده است. علاوه برقابل مشاهده بودن پست ها می توان آنها را لایک (پسندیدن) کرد یا برای پست کامنت (نظر) ارسال نمود (گاهی ممکن است بخش ارسال نظر نیز توسط صاحب صفحه غیرفعال شده باشد). بنابراین اینستاگرام یک ابزار شبکه اجتماعی است که مشابه سایر پلتفرم های اجتماعی مانند فیسبوک و توئییتر عمل می کند.

مزایای استفاده از اینستاگرام

 در ادامه ی همین مطلب برخی از مزیت هایی که اینستاگرام برای فرصتهای شغلی ایجاد می کند را مورد بحث قرار می دهیم:

شما می توانید خریداران بیشتری را به ویترین مغازه بیاورید

با استفاده از این برنامه شبکه اجتماعی، می توانید تجربه خرید در خانه را برای دنبال کنندگان خود به ارمغان بیاورید، در واقع اینستاگرام می تواند به صورت یک ویترین بزرگ برای کسب و کار شما باشد که در آن محصولات و خدمات خود را معرفی می کنید. به اشتراک گذاری اطلاعات مرتبط و ارزشمند در عنوان پست مانند جزئیات فروش، موقعیت مکانی دفتر فروش و چیزهای دیگری از قبیل آن می تواند برای دنبال کنندگان شما جذاب باشد. اطمینان حاصل کنید که همه اطلاعات مربوط به محصول را توضیح می دهید، زیرا کاربران می خواهند مطمئن شوند همان چیزی که در تصویر می بینند را خریداری می کنند.

ترویج نام کسب و کار شما

می توانید از اینستاگرام برای ارسال عکس های شگفت انگیز در مورد خدمات و محصولات شرکت خود استفاده کنید. از سوی دیگر، از ارسال هرنوع تصویر یا محتوای خسته کننده و تکراری پرهیز کنید. تصاویر و عکس های خودتان و دیگر کارکنان محل کارتان را به اشتراک بگذارید. علاوه براین در زیر تصویر اقدام به معرفی کوتاه (بیوگرافی) کارمندان کنید این کار برای مخاطبان بسیار جذاب است.

هنگامی که شما در یک رویداد خاص شرکت می کنید، یک پروژه جدید می سازید یا کارهایی را انجام می دهید که به شما انرژی می بخشند ارزش عکس گرفتن را دارند، حتما رویدادها را ضبط کنید. دانستن اینکه چه اتفاقاتی در شرکت و یا کسب و کار شما می افتد ذهن مشتریان را مشغول شما می کند. یکپارچه سازی اینستاگرام با دیگر شبکه های اجتماعی شما می تواند یک ابزار فوق العاده برای تبلیغ کسب و کار شما باشد.

شما می توانید طرفداران را جذب و فروش را افزایش دهید

با استفاده از ارائه کدهای کوپن و تخفیف های مناسبتی در اینستاگرام می توانید پیروان زیادی را برای صفحه خود جذب کنید. می توانید این کار را با هر یک از خدمات و محصولات خود انجام دهید. ایجاد انحصار و جایگاه مطلوب برای مخاطبان (در هر یک از شبکه های اجتماعی) یک تکنیک خاص و اثبات شده برای تعامل بیشتر با مشتری است.

جلسه قبل | جلسه بعد


برچسب ها

استراتژی کسب و کار | تولید محتوای با کیفیت | تجزیه و تحلیل تجارت آنلاین | افزایش فالور |
آخرین به روزرسانی این مطلب:

2019-03-13T06:07:16


پربازدیدترین

از اینجا می توانیدمحبوب ترین مطالب را مشاهده کنید