بازاریابی اینستاگرام – استراتژی کسب و کار

بازاریابی اینستاگرام – استراتژی کسب و کار


اینستاگرام بخشی از استراتژی های کسب و کار آنلاین است، با استفاده از آن می توان راه های طولانی موفقیت را طی کرد و نتیجه را مشاهده نمود.

نکات طلایی

در ادامه ی این جلسه نکاتی که باید همواره در اینستاگرام به یاد داشته باشید را معرفی خواهیم کرد:

تعامل با مشتریان

سعی کنید کسانی که به ویترین کسب و کار شما می آیند را درگیر کنید، با استفاده از @mention (منشن) "فالورهای روز" را در زیر مطالبتان منشن کنید. این کار باعث خواهد شد تا مشتریان واقعی شما ارتقاء پیدا کنند و میزان بازدهی شما به شدت افزایش خواهد یافت.

منشن در اینستاگرام برای تگ کردن هر مشتری در قسمت نظرات یا کامنت استفاده می شود و می توانید از آن برای رشد مخاطبان خود در طول زمان استفاده کنید. این روش می تواند مخاطبین مرتبط و باارزش را برای کسب و کار شما به وجود بیاورد. استفاده از #هشتگ ها نیز یکی از روش های مؤثر در رشد مخاطبان است.

ساخت محتوا

اینستاگرام یک شبکه آنلاین تصویر محور است، یعنی یک سرویس کامل برای به نمایش گذاشن اقلام و محصولات خود از طریق ویدئو و یا تصویر. هنگام ساخت یک استراتژی یا ترفند، باید بدانید که کدام استراتژی برای خدمات یا محصولاتی که می خواهید ارتقاء دهید، بهتر کار خواهد کرد. معمولام ویدئوها قابل اعتمادتر و ایده آل ترین روش برای تبلیغ محصولات است. به عنوان مثال اگر فروشگاه ابزار دارید، می توانید کارایی های ابزار را نشان دهید. برای محصولاتی همچون پوشاک، تصاویر مناسب تر است.

همیشه هشتگ

استفاده از هشتگ ها یکی از اصول اولیه در بازاریابی اینستاگرام است، هشتگ مشتریان را قادر می سازد تا محتوا یا برندهایی که مایل به دنبال کردن آنها هستند را پیدا کنند. هنگامی که کاربر با جستجوی هشتگ ها به پروفایل (نمایه) شما هدایت شد می توانید با ترفندهای صحیح ساخت محتوا مشتری را به وبسایت خود هدایت کنید. شما در اینستاگرام مجاز به استفاد از 30 هشتگ در هر پست و نظر هستید. با این حال، بیش از حد از آنها استفاده کنید (پیشنهاد ما به شما حداکثر 10 هشتگ صحیح و مفید است).

با دیگر شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید

با اشتراک گذاری پست هایتان در شبکه های اجتماعی دیگر و متصل کردن آنها بهم دو امتیاز مثبت را در پی خواهد داشت:

1-     استفاده از زمان کمتر.

2-     رشد افزایش احتمالی مشتریان.

مشخصات اینستاگرام خود را به انواع دیگری از شبکه های اجتماعی مانند: توئیتر، فیسبوک، تامبلر و غیره متصل کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک صفحه تجاری در فیسبوک داشته باشید می توانید ان را طوری تنظیم کنید که همه پست های اینستاگرام و عکس ها در صفحه کسب و کار فیسبوک شما نیز ظاهر شود.

استفاده از پست ها و تبلیغات تحت حمایت مالی

استفاده از پست ها و آگهی های حمایت شده اینستاگرام در سراسر جهان گسترش یافته و بسیار محبوب شده است. تبلیغات اینستاگرام به سادگی در دسترس است. تبلیغات در اینستاگرام می تواند به شکل استوری (ویدئوی 15 ثانیه ای)، ویدئوهای 60 ثانیه ای و تصاویر و مجموعه تصاویر صورت پذیرد. این تبلیغات یک روش ایده آل برای هدایت مصرف کنندگان به وبسایت و صفحه شماست، همچین قرار دادن لینک وبسایت شما در بخش استوری نیز یکی از بهترین روشها برای جذب مشتری است.

ایجاد پست در زمان و تاریخ مناسب

اینستاگرام به عنوان یک برنامه برای ایجاد محتوا از طریق یک دستگاه تلفن همراه طراحی شده است، در نتیجه شما می توانید به طور مداوم پست بگذارید و محتوا تولید کنید. اما نکته ای که اینجا قابل ذکر است زمانبندی ارسال پست می باشد، سعی کنید از یک تقویم استفاده کنید تا کارهایتان را به صورت منظم انجام دهید. مخاطبان اکنون بسیار زیرک هستند، پس با ارسال پست در زمان های بد (مثلا نیمه شب) صفحه خود را زیر سوال نبرید. سعی کنید در ساعت های کاری 8 الی 14 اقدام به ارسال مطلب نمایید. همچنین همانطور که گفته شد تمامی رویدادها و اتفاقات کسب و کار خود را ضبط و سپس در ساعتی مشخص آنها را به اشتراک بگذارید. یکی از مزیت های زمانبندی ارسال پست این است که می توانید با مخاطبان بیشتری تعامل داشته باشید.

با مؤثران اینستاگرام شریک شوید

در حال حاضر اینستاگرام بیش از 50،000 فرد اثر گذار دارد که با استفاده از پلتفرم خود آنها را پوشش می دهد و موضوعات مختلف و کسب و کارهای متعدد را معرفی می کند. آن ها را به عنوان نام بزرگ اینستاگرام می شناسند، با رسمی کردن صفحه خود می توانید تعداد بسیاری از مخاطبان را به سمت خودتان جذب کنید. به سادگی می توانید اعتبار خود را در یکی از دسته بندی های اینستاگرام (مرتبط با پست هایتان) انتخاب کنید.

ایده های انگیزشی

بهترین راه برای ایجاد یک پست که بازنشر بالایی داشته باشد استفاده از جملات و ایده های انگیزشی است، با هم چند نکته را دراین باره مرور می کنیم:

-نکات مثبت در مورد محصولات و خدمات بیان کنید (همانند یک شعار باکیفیت). سعی کنید این نکته را در پست های خود برجسته نشان دهید.

-اضافه کردن یک نقل قول الهام بخش، مخاطبان را جذب محتوای پست می کند.

-شعرها کار هزاران کلمه را می کنند، تصاویر و ویدئوهای جذاب را با متن شعری بگذارید.

-یک شعار برای یک هدف مشخص (کاری که خارج از بحث کاری و فنی شماست اینکار مخاطب را جذب می کند).

-درگیر کردن و تعامل کاربران برای ایجاد محتوا در پست های شما، می توانید یک صفحه جداگانه مخصوص برای هواداران و مشتریان خود در اینستاگرام داشته باشید (بخش مشتریان).

چشم انداز رقبای شما

یکی از برجسته ترین دیدگاه ها برای حفظ یک کسب و کار مفید، اهمیت دادن به رقبای شماست. یادتان نرود آنها به صورت مداوم درحال توسعه هستند از آخرین پیشرفت ها غافل نشوید. حتی خود اینستاگرام هم همینطور است، اگر کمی کوتاهی کند رقبای این شبکه ی اجتماعی از آن پیش خواهند گرفت. پروفایل رقبای خود را به صورت مداوم بررسی کنید، اینکار علاوه بر بررسی رقبا می تواند به شما در ایجاد ایده های جدید و تنوع در پست گذاری کمک کند.

برخی از جنبه هایی که باید در نظر بگیریم:

رقبا چطور خود را موقعیت یابی می کنند؟

به دنبال یک درک کلی از شیوه کاری رقبا در شبکه های آنلاین باشید. می توانید از پروفایل های رقبا الگو برداری کنید (اما کپی نکنید). این روش به شما ایده هایی می دهد که می تواند برای هدف یا همان مخابطان جذاب باشد.

رقبا چه مدت یکبار پست ارسال می کنند؟

اگر نحوه فعالیت در اینستاگرام برای شما کمی گیج کننده است، پیشنهاد می کنیم با بررسی صفحات رقیبان یک مشورت عالی بگیرید. البته بدیهی است که این تنها چیزی نیست که باید در رابطه با فعالیت در شبکه های اجتماعی بدانید. نحوه ی تعامل با مشتریان رقبای خود را بررسی کنید و ببینید که چگونه با مخاطبان ارتباط برقرار می کنند، نحوه ی پاسخگویی به چه صورت است و پشتیبانی تا اندازه مؤثر است. تعداد پست ها و پاسخگویی ها را بررسی کنید ببینید کدام رقبا موفقتر بودند و چگونه به این جایگاه رسیده اند.

رقبا چگونه پست ارسال می کنند؟

رقبای قدرتمند خود را آنالیز کنید و از نوع پست گذاری آنها الهام بگیرید. این تجزیه و تحلیل می تواند به شما در نحوه اشتراک گذاری و زمانی که باید پست ها را ارسال کنید کمک کند. همچنین عنوان های پست ها را در نظر بگیرید و متن های آن ها را بررسی کنید. با درک کلی از نحوه فعالیت و ارسال پست رقیبان می توانید ایده های خلاقانه برای کسب و کار خود به دست بیاورید.

مردم درباره رقبا چه می گویند؟

آنچه که مردم در مورد رقبای شما می گویند می تواند در نوع تعامل شما با مشتری بسیار اثر گذار باشد. به عنوان مثال نظرات مردم درباره پشتیبانی و پاسخگویی، نحوه خدمات دهی و غیره را بررسی کنید. و ببینید ایا مردم در مردم رقیب شما مثبت نظر میدهند یا منفی، اگر نظر کاربران منفی بود روال کاری خود را برخلاف آنها انجام دهید.

با تجزیه و تحلیل نظرات کاربران می توانید به ایده هایی برای گسترش دامنه محصولات خود برسید، چیزهایی را اضافه کنید که کاربران از رقبای شما خواسته اند و از ابتدا با قدرت شروع کنید.

زمان بندی پست های اینستاگرام

برنامه ریزی برای پست گذاری در اینستاگرام بسیار مهم است. شما می توانید با کمک ابزارهای زیر این کار را انجام دهید:

نرم افزار ScheduleGram

- تنظیم پست گذاری در زمان فعلی یا موقع دیگر.

- می توان از طریق یک رابط کاربری ساده مبتنی بر وب، چندین حساب اینستاگرام را مدیریت کرد.

- چندین کاربر اجازه دهید چند کاربر به حساب شما مراجعه کنند، پست ها را برای شما زمان بندی کنند و همچنین کسی را که زمان بندی کرده است مشاهده کنید.

نرم افزار Latergramme

- با گروه خود همکاری کنید.

- مدیریت چندگانه حساب های کاربری اینستاگرام.

- پویش و پیدایش محتوای تولید شده از کاربر با پست گذاری مجدد (Repost) از طریق وب.

نرم افزار Hootsuite

- برنامه ریزی و منتشر کردن محتوای اینستاگرام

- نظارت و مشارکت با مخاطبین اینستاگرام

- به اشتراک گذاری دسترسی ایمن به حساب اینستاگرام

- ایجاد یک جریان گروهی از جمله پشتیبانی و پوشش مشتریان برای اینستاگرام

جلسه قبل | جلسه بعد

تبلیغات در پایین ادامه ی مطلب

نظرات شما


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتیرفرش کد امنیتی