ایجاد فضای کاری ایمن

ایجاد فضای کاری ایمن


علاوه بر سالم نگه داشتن کامپیوتر، مهم است که به سلامت خود هم فکر کنید. استفاده از کامپیوتر شامل بسیاری از حرکات تکراری است مثل تایپ کردن یا حرکت دادن موس. با گذشت زمان، این حرکات ممکن است تأثیر منفی بربدن شما بخصوص مچ دست، گردن و کمر شما بگذارد. خیره شدن به مانیتور کامپیوتر برای مدت طولانی نیز می تواند باعث فشار به چشم شود. برای به حداقل رساندن این خطرات، باید مطمئن شوید که فضای کاری شما راحت و سالم تنظیم شده است.

اجتناب از فشار و آسیب ها

طراحی پذیری کامپیوتر، علم طراحی تجهیزات و چگونگی استفاده از تجهیزات خاص و نحوه عملکرد آن ها باعث کاهش ناراحتی کاربر و افزایش بهره وری می شود. برخی از تجهیزات با توجه به پیشرفت علم ارگونومیک، سخت افزاریهایی مانند کیبوردهای ارگونومیک و صندلی های ارگونومیک باعث راحتی کاربران شده است.

در اینجا چند نکته را بیان می کنیم که از آسیب رساندن به شما در فضای کاری جلوگیری می کند.

صندلی خود را تنظیم کنید

صندلی را به گونه ای تنظیم کنید تا بتوانید موقعیت طبیعی و راحتی موقع نشستن داشته باشید. بسیاری از صندلی های اداری به طور ویژه ای طراحی شده اند و وضعیت بدن در روی آنها کاملا نرمال و راحت است. پیشنهاد می کنیم برای خرید صندلی کامپیوتر حتما آن را امتحان کنید.

کیبورد را کمی بالاتر قرار دهید

کیبورد ارگونومیک

سعی کنید محل قرارگیری کیبورد را در موقعیتی بگذارید که به شما اجازه دهد مچ دست خود را مستقیم و آرام نگه دارید تا از فشار به مچ دست جلوگیری شود. بسیاری از میزها دارای یک صفحه کیبورد هستند که می توانند کیبورد را در ارتفاع بهتری قرار دهند. همچنین می توانید کیبورد ارگونومیک خریداری کنید که آسیب به مچ دست به حداقل برسد.

موس را نزدیک کیبورد قرار دهید

در صورت امکان، موس را درست در کنار کیبورد قرار دهید. اگر موس خیلی دور باشد، جا به جا کردن دست به صورت طولانی بسیار ناخوشایند و ناراحت کننده خواهد بود.

مانیتور را در فاصله ی مطمئن قرار دهید

موقعیت ایده آل برای مانیتور بین 50 تا 90 سانتی متر دورتر از چشم شما است. همچنین باید هم سطح چشم یا کمی پایین تر باشد.

از شلوغی دوری کنید

میز کامپیوتر می تواند به سرعت با کاغذها، لوازم جانبی و موارد دیگر بهم ریخته شود. با تمیز و مرتب نگهداشتن میز و محیطی که کامپیوتر در آن قرار دارد آسیب ها و ناراحتی ها را به حداقل برسانید.

وقفه های مکرر داشته باشید

این مهم است زمانی که مشغول کار برروی کامپیوترتان هستید استراحت کنید. برای جلوگیری از فشار چشم، باید به طور مداوم پلک بزنید. همچنین هرنیم ساعت یا یک ربع یکبار بلند شوید و چند قدم راه بروید. به شما پیشنهاد می کنیم پس از 5 دقیقه کار کردن با کامپیوتر نگاه خود را حداقل برای 20 ثانیه از مانیتور بردارید. برنامه هایی مانند Workrave می تواند این کارها را به طور خود به شما یادآوری کنند.

جلسه قبل | جلسه بعد

تبلیغات در پایین ادامه ی مطلب

نظرات شما


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتیرفرش کد امنیتی